9 tips voor betere e-mail bezorging

closeDeze post is 7 jaar, 9 maanden en 28 dagen geleden gepubliceerd, waardoor het mogelijk is dat sommige cijfers, feiten of functies inmiddels zijn verouderd. Houd hier rekening mee bij het lezen en/of reageren op dit artikel. Ga voor actuele artikelen naar de homepage van de PauwR Blog

e-mail-nieuwsbrief-tipsAls u nieuwsbrieven, aanbiedingen of andere zaken via e-mail verstuurt naar een groot aantal ontvangers, dan vindt u het natuurlijk belangrijk dat uw mail ook daadwerkelijk bij de ontvanger terechtkomt. Hieronder 9 tips die helpen om de bezorging van uw mails te verbeteren.

1. Naar wie stuurt u uw nieuwsbrief?

Uw lijst van ontvangers zou via ‘opt-in’ verkregen moeten zijn, dat wil zeggen dat mensen zich zelf moeten hebben ingeschreven. Dit voorkomt 90% van de problemen.

2. Controleer uw ‘Van’ en ‘Onderwerp’ velden

Het ‘Van’-veld moet de naam van uw bedrijf en/of de titel van de nieuwsbrief bevatten. Dit helpt de abonnees uw berichten onmiddellijk herkennen. Het ‘Onderwerp’-veld moet een aantrekkelijke titel bevatten, dit is belangrijk omdat de lezer dit als eerst ziet en dus hier zijn keuze maakt of hij/zij het bericht wel of niet zal openen.

3. Beheers uw bericht inhoud

Zorg ervoor dat al uw e-mails actuele contactgegevens zoals telefoonnummers, e-mailadressen en zelfs uw fysieke adres. Controleer of alle woorden in uw onderwerp of bericht tekst niet worden geblokkeerd door SPAM filters. Lyris biedt een gratis service om uw bericht inhoud te controleren voor SPAM blokkeringen.

4. Gebruik alleen noodzakelijke afbeeldingen in uw bericht

Bij de meeste e-mail programma’s en web-gebaseerde diensten is het downloaden van afbeeldingen niet standaard. Dit betekent dat uw lezers zullen uw afbeelden niet zien, tenzij ze de optie “afbeeldingen weergeven” in uw bericht aanzetten.

5. Geen bestanden bijvoegen bij uw bericht

De meeste internetgebruikers zullen bestanden verstuurd via e-mail die er verdacht uit zien niet openen. Een beter idee is om een web-link gebruiken (zorg ervoor dat u de beschikbaarheid controleert voordat u uw bericht verzent!)

6. Lever een perfecte gebruikerservaring met uw nieuwsbrief

Zorg ervoor dat de lay-out van uw nieuwsbrief geperfectioneerd is op basis van alle belangrijke web-based e-mail service providers en e-mail clients.

7. Om te zorgen dat er geen problemen optreden met de OPTA-SPAM wet moet uw nieuwsbrief “opt-out” zijn

Met andere woorden, u moet een geldige link in uw bericht opnemen waarmee lezers zich af kunnen melden van de nieuwsbrief. Uw aanvragen voor afmelden moeten onmiddellijk worden behandeld.

8. Abonneren op diensten van providers

Providers als Live/Hotmail hebben services waarop je kunt zien of er misbruik wordt gemeld. Voorkom problemen en verwerk misbruik e-mails regelmatig en snel.

9. Zuiverhouden van uw abonnee list om uw onbekende gebruikersaantal laag houden

Verwijder regelmatig onbereikbare adressen omdat ISP’s en ESP’s weigeringspercentages bijhouden en je zo problemen krijgt als er via je IP herhaaldelijk geprobeerd wordt om berichten te leveren aan gesloten of niet-bestaande mailboxen van abonnees.

(Bron: WebCEO)

No votes yet.
Please wait...
0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *