Vertaal uw Google AdWords campagne en verover het buitenland

closeDeze post is 7 jaar, 11 maanden en 10 dagen geleden gepubliceerd, waardoor het mogelijk is dat sommige cijfers, feiten of functies inmiddels zijn verouderd. Houd hier rekening mee bij het lezen en/of reageren op dit artikel. Ga voor actuele artikelen naar de homepage van de PauwR Blog

Globe-europeBent u benieuwd naar de businessmogelijkheden in het buitenland of wilt u potentiële klanten in het buitenland direct bedienen? Met het inzetten van een buitenlandse Google AdWords campagne bereikt u uw buitenlandse doelgroep(en) niet alleen uiterst effectief, u krijgt ook direct inzicht in het zoekgedrag van uw potentiële klanten. Maar om dit op een snelle, professionele en effectieve wijze te realiseren, moet u rekening houden met een aantal belangrijke punten.

Zoekgedrag
De ‘key to succes’ bestaat uit het afstemmen van uw algemene marketingcommunicatie-uitingen op het zoekgedrag van uw potentiële klanten, en andersom. Doordat het zoekgedrag in zoekmachines zowel per branche, periode en zelfs per land of taal kan verschillen, is het essentieel om hier de juiste inzage in te hebben. Zijn de Nederlandse zoekwoorden van uw huidige campagne ook succesvol in het de Engelse, Duitse of Franse taal? Met een zoekwoordanalyse via onder andere de tool Google Insights for Search heeft u vooraf inzage in zoekvolumepatronen. Deze kunt u afstemmen op zowel regio’s, categorieën, perioden en websites. De analyse naar de belangrijkste zoekwoorden is de start naar een professionele Google AdWords campagne.

Juiste vertaling en implementatie
Het één op één vertalen van de huidige Google AdWords campagne is niet voldoende en ook niet altijd juist. Het eerste gevaar bij automatische vertaling tools, zoals bijvoorbeeld Google vertalen, ligt met name bij de juiste betekenissen van zoekwoorden. Vaak hebben woorden in de buitenlandse talen meerdere betekenissen en synoniemen. Daarnaast zijn de vertalingen in zinsverband vaak onjuist wat cruciaal is voor de weergegeven advertentieteksten in de zoekresultaten van Google.

Een ander praktisch probleem wat opspeelt bij het vertalen van een huidige Google AdWords campagne is de lengte van de advertentieteksten. Exacte vertalingen van de huidige teksten zijn niet altijd mogelijk, doordat de advertentieteksten zijn verbonden aan een maximum aantal karakters. Indien deze te lang zijn, worden ze afgekeurd en vervolgens niet weergegeven in de zoekresultaten van Google.

Aandacht voor beheer
Nadat de basis van de buitenlandse campagnes online staat, blijft het zaak deze professioneel te monitoren. Het buitenlandse zoekgedrag is namelijk net als in het Nederlands vooraf niet exact te voorspellen. Toevoegingen en aanpassingen aan de correct vertaalde Google AdWords campagne zijn cruciaal om de nieuwe buitenlandse markten effectief te bereiken. Dit natuurlijk naast de algemene werkzaamheden tijdens het beheer.

Professioneel vertalen en beheren van Google AdWords campagne?
PauwR Internetmarketing is een strategische partnership aan gegaan met een professioneel en beëdigd vertaalbureau. PauwR heeft daaraansluitend een nieuwe dienst geïntroduceerd: Google AdWords campagnes vertalen. Naast de juiste, snelle en kostenbesparende vertaling, beheert PauwR de campagne op een pro-actieve wijze om het maximale rendement te halen uit uw buitenlandse doelmarkten. Wilt u weten welke mogelijkheden er zijn op het gebied van internetmarketing voor uw bedrijf? Vraag hier naar een vrijblijvend advies.

No votes yet.
Please wait...
1 antwoord
  1. Vertaalbureau
    Vertaalbureau zegt:

    Super artikel, je stipt duidelijk de belangrijkste punten aan waarbij je moet opletten als je je op een buitenlandse markt wilt begeven met betrekking tot je adwords campagne. Daarbij wil ik nog graag benadrukken dat machinevertalingen als GoogleTranslate nooit hetzelfde werk kunnen leveren als een menselijke vertaling. Er wordt geen rekening gehouden met een eventueel andere cultuur, andere gewoontes van de doelgroep, emotie enzovoorts.

    No votes yet.
    Please wait...
    Beantwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *