Google gaat AdWords verkopen vanuit Tilburg
Google gaat via een externe partij (callcenter Teleperformance) vanuit Tilburg het Google Ads (AdWords) programma ‘aan de man’ brengen. Dit blijkt uit een advertentie in het BrabantsDagblad van zaterdag 17 oktober. Opvallend is dat in de advertentie gesproken wordt over het “ontwikkelen en beheren van Google Ads (AdWords) campagnes“. Gaat Google concurreren met SEM bureaus?
Het speciale Google Team dat Teleperformance gaat oprichten gaat vanuit Tilburg de Nederlandse en Belgische markt bedienen. Het gaat om het werven van nieuwe klanten en het zorgdragen voor de advertentiecampagnes van deze en andere Google Ads (AdWords) klanten.
In vier weken tijd worden de creatieve mensen voor wie internet ‘geen geheimen kent’ klaargestoomd om te ‘denken in Google, dromen in Google en spreken uit naam van Google’. Voor de geïnteresseerden, er wordt een marktconform salaris plus bonusregeling geboden. Solliciteren kan hier (al staat de Google vacature (nog) niet online (en dateert het laatste nieuws van juli)).
Als PauwR zijn wij natuurlijk benieuwd wat wordt bedoeld met het ‘beheren van campagnes’, omdat Google steeds heeft gezegd geen campagnes te gaan beheren. Overigens ligt dat ook niet in de lijn der verwachting. Wat we natuurlijk toejuichen is dat er straks meer mensen met een ‘Google achtergrond’ rondlopen in Tilburg. Wellicht toekomstige collega’s ;-)
Weet je zeker dat het echt uit naam van Google is? Het lijkt me meer iets voor een internetmarketingbureau (zoals PauwR of ClickR) die met een telemarketeer samenwerkt om de markt te vergroten en daarbij handig gebruik maakt van de merknaam Google.
Voor zover ik kan vinden op Google ben je ook de enige bron voor dit nieuws :)
Ben benieuwd!
@Martijn. Yep, de advertentie is uit naam van Google. Het logo wordt in de advertentie gebruikt en er wordt uit naam van Google gesproken, o.a. over het Google Advertising Sales Team.
Het moest ervan komen, Google wil duidelijk en massaal de markt op met Adwords.
Voor zoekmachinemarketing bureaus is Google nu ineens een ‘geducht concurrent’ geworden.
Voordeel voor de klant, eindelijk ontstaat er een transparante markt in het aanbieden van SEA.
Nadeel voor de klant, de CPC (kosten per klik) zullen enorm gaan stijgen.
Nadeel voor SEM bureaus, minder aanvragen op het gebied van SEA
Voordeel voor SEM bureaus, veel meer aanvragen op het gebied van SEO ;-)
@anthony: Hé Anthony, bedankt voor je reactie! Het is toch iets minder zwart-wit heb ik van een Googler vernomen. Ze verkochten AdWords al langer telefonisch, maar willen klanten nu ook met wat advies een goede start geven. Daarna zullen ze hen dan doorsturen naar de SEM bureaus, waarover binnenkort meer nieuws (is nog onder embargo).
De CPC zal sowieso gaan stijgen omdat meer mensen AdWords gaan ontdekken. Daarin ligt dus een mooie rol voor SEM bureaus, want zij weten hoe belangrijk bijvoorbeeld de kwaliteitsscore is om zo de CPC op aanvaardbare hoogte te houden.
SEO blijft natuurlijk ook een enorme groeimarkt, dus genoeg te doen voor jou en voor ons ;-)
Dag Pieter, Anthony en Martijn,
Helemaal correct wat jullie schrijven. Vanuit Teleperformance in Tilburg zijn wij werkzaam voor Google Adwords.
Namens Teleperformance in Tilburg wil ik jullie laten weten dat wij nog altijd op zoek zijn naar Google experts, zowel voor de Nederlandse als de Belgische markt. Voor de Belgische markt is het spreken van de Franse taal een must…
Kandidaten kunnen reageren via onze website http://www.teleperformergezocht.nl
Met vriendelijke groet,
Marcella Pibiri
HR manager – Teleperformance