Tijdbesparingstip: Nieuwe AdWords interface

closeDeze post is 8 jaar, 8 maanden en geleden gepubliceerd, waardoor het mogelijk is dat sommige cijfers, feiten of functies inmiddels zijn verouderd. Houd hier rekening mee bij het lezen en/of reageren op dit artikel. Ga voor actuele artikelen naar de homepage van de PauwR Blog

En daar was ie afgelopen vrijdag ineens, als een geschenk uit de hemel voor iedereen die (regelmatig) met Google AdWords werkt: De nieuwe AdWords interface (in beta). Eindeloos wachten op nieuw te laden pagina’s behoort tot het verleden, evenals het apart maken van belangrijke rapportages om data boven water te krijgen, zoals zoekopdrachtprestatie en positieprestatie. Wijzigingen kunnen voortaan ‘in-line’ plaatsvinden, dus zonder dat daar een aparte pagina voor geopend hoeft te worden. De ‘oude’ interface werd alleen maar langzamer en stond snelle wijzigingen dan ook vaak in de weg. De nieuwe interface was dan ook hoogst noodzakelijk. Niet alleen werkt AdWords online nu veel sneller, het biedt ook meer mogelijkheden om het resultaat van de campagne makkelijk te verbeteren.

De ‘oude AdWords’ werd steeds trager en stond daardoor het snel aanbrengen van kleine wijzigingen in de weg. In de afgelopen zes jaar zijn er steeds nieuwe functionaliteiten toegevoegd, wat de structuur niet ten goede kwam. Voor de nieuwe interface heeft Google natuurlijk goed geluisterd naar de gebruikers en een aantal punten van de offline AdWords Editor overgenomen in de online versie. De belangrijkste verbeterpunten:

  • Zoekwoorden: Deze kunnen voortaan ‘in-line’ worden aangepast. Zowel de zoekwoordoptie als het bod.
  • Rapporten: Eveneens ‘in-line’ kun je belangrijke rapporten weergeven. Zoals een rapport met de werkelijk gebruikte zoekwoorden (zoekopdrachtprestatie). Hierdoor kun je snel nieuwe zoekwoorden of juist uitsluitingszoekwoorden toevoegen. Datzelfde geldt voor website waar je advertenties worden getoond (plaatsingsrapport). Verhoog het bod op goed presterende websites, verlaag het op slecht presterende sites of sluit deze zelfs uit.
  • Filters: Snel inzicht krijgen in zoekwoorden met een hoge of juist lage conversie. Dit kan ook over alle advertentiegroepen en campagnes heen, dus in een lijst met alle zoekwoorden in de account bijvoorbeeld.
  • Structuur: Door de nieuwe structuur aan de linkerkant kun je met één klik naar een andere advertentiegroep of campagne.

 newinterface

Bekijk in deze filmpjes wat de Google medewerkers er zelf over te zeggen hebben en hoe de nieuwe mogelijkheden kunt gebruiken. De nieuwe interface biedt Google tevens de mogelijkheid om in de (nabije) toekomst sneller en eenvoudiger nieuwe functies toe te voegen en te testen. We zijn natuurlijk erg benieuwdwelke dit dan zijn!

No votes yet.
Please wait...
0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *