Uw Advertentie is niet goed genoeg!

closeDeze post is 8 jaar, 8 maanden en 28 dagen geleden gepubliceerd, waardoor het mogelijk is dat sommige cijfers, feiten of functies inmiddels zijn verouderd. Houd hier rekening mee bij het lezen en/of reageren op dit artikel. Ga voor actuele artikelen naar de homepage van de PauwR Blog

Heeft u wel eens van de krant, tijdschrift, radio- of TV-zender waar u adverteerde, gehoord dat zij uw advertentie niet voldoende vonden aansluiten bij de doelgroep? Waarschijnlijk niet. Toch zouden ze daar wij bij gebaat zijn, omdat een betere advertentie meer oplevert.

En omdat deze beter overkomt op de lezer/luisteraar/kijker, waardoor die een betere ‘gebruikservaring’ heeft. U blij, medium blij, gebruiker blij. Dat is dan ook precies wat er bij Google AdWords gebeurt.

Google begrijpt dit als geen ander en geeft daarom elk (!) zoekwoord waarop u adverterteert in Google AdWords, een kwaliteitsscore mee. Deze varieert van 1 tot 10 en is van een groot aantal factoren afhankelijk. Een betere kwaliteitsscore, wordt beloond met een hogere positie en lagere kosten per klik!

Het loont dus de moeite om de kwaliteit te verbeteren en dat is precies waar het Google om gaat. Want dan gaat u meer adverteren, gaat de gebruiker Google (nog) vaker gebruiken en op meer advertenties klikken en verdient Google nog meer geld. Iedereen blij!Een paar tips hoe u snel uw kwaliteitsscore kunt verbeteren:

  1. Zoekwoorden groeperen
    Een bedrijf als Wehkamp verkoopt voetbalschoenen, maar ook koelkasten en TV’s. Het zou raar zijn te adverteren op al deze zoekwoorden met maar één advertentie (voor al uw spullen?). Dat geldt ook voor uw bedrijf. Elk product, elke dienst en wellicht zelfs elk producttype zou zijn eigen advertentiegroep moeten hebben, met relevante zoekwoorden en een eigen advertentie.
  2. Waar landt uw bezoeker?
    Nogmaals het Wehkamp voorbeeld: Wanneer u klikt op de koelkast advertentie, verwacht u waarschijnlijk ook uit te komen op de ‘koelkasten pagina’ en niet op de homepage van de site, waar u vervolgens zelf nog op zoek moet naar de koelkasten. Het is dus zaak de bezoeker ‘voor de deur’ af te zetten op de meest relevante pagina van uw website.
  3. Uw bod is te laag
    Voor een dubbeltje op de 1e rang wil iedereen wel, maar zo werkt het niet altijd. De adverteerders bepalen de prijs, omdat Google AdWords werkt met een veiling model. De waarde van de posities wordt dus door de markt bepaald. En u moet als adverteerder daarin mee om op de 1e pagina te staan.
  4. Heeft u ook zo’n hekel aan wachten?
    Zorg ervoor dat uw website ‘snel laadt’. Google weet dat haar gebruikers, net als u, een hekel hebben aan wachten. Adverteerders die haar gebruikers doorsturen naar pagina’s met een lange laadtijd, worden daarvoor ‘bestraft’ met een lage kwaliteitsscore.

Meer tips en trucs voor Google AdWords? Schrijf u dan nu in voor het seminar ‘Zoekmachinemarketing’ dat PauwR op 25 maart organiseert in het Willem II-stadion in Tilburg. Gebruik als kortingscode “DeOndernemer” en u ontvangt maar liefst 100 euro korting op de normale entreeprijs!Inschrijven kan via www.pauwr.nl/seminar-zoekmachinemarketing

No votes yet.
Please wait...
0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *