Verpulver je concurrent in Google!

closeDeze post is 9 jaar, 3 maanden en 11 dagen geleden gepubliceerd, waardoor het mogelijk is dat sommige cijfers, feiten of functies inmiddels zijn verouderd. Houd hier rekening mee bij het lezen en/of reageren op dit artikel. Ga voor actuele artikelen naar de homepage van de PauwR Blog

Adverteren in Google is goed voor het bezoek naar je website en voor de (directe) verkopen. Je betaalt immers alleen voor de daadwerkelijke kliks naar je site met het Google AdWords programma. Maar wat we eigenlijk al wisten, is nu ook door uitgebreid onderzoek bevestigd: Het is ook goed voor je naamsbekendheid / merkwaarde. En nog beter… je verpulvert de merkwaarde van je concurrent die niet in de zoekresultaten staat!

Wat uit eerder onderzoek al was gebleken is dat gebruikers (zowel zakelijk als privé) de zoekresultaten als een soort ‘merkenranglijst’ zien. Ruim 85% van hen beschouwt een merk in de top van de zoekresultaten dan ook als een topmerk.

Nu blijkt dus ook dat vooral op het gebied van merkherinnering niet alleen jouw merk beter scoort, maar dat van je concurrent zonder vermelding, daardoor zelfs daalt. Er is immers maar één plaatsje in de ‘mindset’ van de potentiële koper.

Het verschil in betaalde en niet-betaalde resultaten in Google is niet eens zo groot. Het voordeel van de betaalde resultaten (AdWords advertenties) is dat je er meer controle over hebt. Zowel over de tekst als over de positie.

Hoewel het onderzoek is uitgevoerd in opdracht van Google zelf, die niet helemaal objectief zijn, lijken we de uitkomsten van het onderzoek toch zeker wel te mogen vertrouwen. Verschillende landen namen deel (waaronder Engeland en Duitsland) en dus mogen we aannemen dat de resultaten ook relevant zijn voor Nederland.

Een uitgebreider verslag van het onderzoek en een interview met product marketing manager van Google kunt u lezen op Marketingonline.

Voor professioneel advies en het opzetten en beheren van een krachtige zoekmachinemarketing campagne (om uw concurrent te verpulveren 😉 kunt u natuurlijk altijd contact opnemen via advies@pauwr.nl.

No votes yet.
Please wait...
0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *