Expandable Ad Unit nieuw Facebook advertentieformaat

Expandable Ad Unit Facebook
closeDeze post is 3 jaar, 1 maand en 19 dagen geleden gepubliceerd, waardoor het mogelijk is dat sommige cijfers, feiten of functies inmiddels zijn achterhaald. Houd hier rekening mee bij het lezen en/of reageren op dit artikel. Bekijk de nieuwste artikelen op de PauwR blog.

De komende week tijdens de ‘Advertising Week’ in New York lanceert Facebook een nieuw advertentieformaat: Expandable Ad Unit. Wanneer een Facebook vriend / connectie een merk ‘liked’, wordt deze ‘sponsored story‘ vergroot en uitgebreid met de meest recente post van het merk. 

Het verschil met de bestaande ‘Sponsored Stories’ is dat de Expandable Ad Unit nooit in de newsfeed wordt getoond. Ook laat de advertentie niet zien welke interactie je connectie had met het merk, maar hij laat wel een bericht van de adverteerder zien. En geeft de gebruiker de kans hierop te reageren, andere reacties te lezen of dit bericht te ‘liken’.

Expandable Ad Unit Facebook advertentie

Het idee achter de nieuwe advertentievorm is dat advertenties die aanbevelingen van vrienden bevatten effectiever zijn en het bereik van een merk vergroten. Zo blijkt bijvoorbeeld uit een onderzoek van Facebook in samenwerking met comScore dat Facebook fans van Starbucks én hun vrienden zo’n 8% meer besteden in een Starbucks vestiging dan ‘gewone internetgebruikers’.

Het nut van deze nieuwe advertentievorm wordt nog duidelijker in het licht van een nieuwe ‘metric’ die Facebook eveneens deze week lanceert, onder de noemer ‘People Talking About‘. Dit getal wordt onder het aantal ‘Fans’ weergegeven en moet gebruikers inzicht gaan geven hoe aantrekkelijk (de content van) een merk is in de ogen van anderen. In deze nieuwe meetmethode wordt onder meer het aantal reacties, wall posts, shares en reacties van het merk op vragen van fans meegenomen. Overigens tellen positieve en negatieve reacties daarbij vooralsnog even zwaar. Met behulp van Expandable Ad Units kunnen adverteerders dus hun ‘People Talking About’ score opvijzelen!

(Bron: Mashable)

Start ook met Facebook Adverteren en maak kennis met de vele mogelijkheden van een professionele campagne. Neem vandaag nog contact met ons op of bel met Pieter Voogt, 013-5821592.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)

2 Reacties

  1. […] RSS feed om voortaan automatische updates te ontvangen!Nadat Facebook onlangs met de zogenaamde ‘Expandable Ad Unit’ al een nieuw advertentieformaat introduceerde, heeft Facebook nu ook een nieuwe optie toegevoegd […]

  2. […] Facebook onlangs met de zogenaamde ‘Expandable Ad Unit’ al een nieuw advertentieformaat introduceerde, heeft Facebook nu ook een nieuwe optie toegevoegd […]

Plaats een reactie