Case LinkedIn DirectAds

Linkedin Directad Pauwr 300x146
closeDeze post is 4 jaar, 11 maanden en 8 dagen geleden gepubliceerd, waardoor het mogelijk is dat sommige cijfers, feiten of functies inmiddels zijn achterhaald. Houd hier rekening mee bij het lezen en/of reageren op dit artikel. Bekijk de nieuwste artikelen op de PauwR blog.

linkedin-directad-pauwrAdverteren op LinkedIn via LinkedIn DirectAds bevindt zich nog in de ‘Beta-fase’. Het programma bestaat inmiddels al wel enige tijd. PauwR heeft onlangs een kleine test opgezet voor haar eigen seminar Zoekmachinemarketing dat onlangs werd gehouden in Tilburg. De conclusie is dat het bereik redelijk is, maar dat het klikvolume nog laag is en de klikprijzen erg hoog. Dankzij het gerichte karakter zijn de DirectAds voor bepaalde doelen echter zeer goed bruikbaar.

In Nederland trekt de site zo’n 2,2 miljoen bezoekers per maand (bron: Multiscope). Wereldwijd zijn er zo’n 50 miljoen gebruikers. De DirectAds campagne kan op een zeer specifieke doelgroep worden gericht. Zo kan, naast het land van de gebruiker, worden gesegmenteerd op:

  • Bedrijfsgrootte
  • Functie
  • Branche
  • Seniority (manager/directeur)
  • Geslacht
  • Leeftijd

linkedin-directadsDe campagne voor het seminar behaalde in ca. 4 weken tijd de volgende resultaten:

  • 29.389 vertoningen
  • 11 kliks
  • Doorklikratio van 0,03%
  • Gemiddelde klikprijs van 4,83 dollar

Houd er rekening mee dat advertentieteksten vooralsnog alleen in het Engels zijn toegestaan. Net als bij bijvoorbeeld Google AdWords heb je controle over je uitgaven door het instellen van een dagbudget (minimaal 10 dollar per dag). Het maximale bod per klik hoeft niet persé te worden betaald. Betalen kan via creditcard en vooralsnog alleen in dollars. Je kunt een beeld of logo toevoegen aan de advertentietekst en er gelden net als bij AdWords strenge richtlijnen voor de advertentieteksten.

Kortom, u kunt LinkedIn DirectAds perfect inzetten om een gericht publiek te bereiken of een campagne te doen complementair aan andere (online) campagnes. Voor grote volumes en lage klikprijzen kunt u beter andere media inzetten.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)

2 Reacties

  1. MartijnMartijn06-08-2010

    Leuk m case te lezen over adverteren via LinkedIn. Heb het nog niet helemaal ged begrepen geloof ik. Dagbudget minimaal 10 dollar? Ben je deze altijd kwijt ook al maak je dit niet op? Dan zouden jullie voor jullie campagne voor 11 clicks 300 euro (30 dagen maal 10 euro) hebben moeten betalen?

    Thxs!

  2. […] advertentieprogramma gewijzigd in LinkedIn Ads. Tot eind januari kon je adverteren op LinkedIn met DirectAds. Tegelijk met de nieuwe naam, lanceert de grootste zakelijke profielensite ter wereld een aantal […]

Plaats een reactie